クリーニングデイで買ったもの

Viime lauantaina oli siivouspäivä. Olin innolla. Perjantai illalla katsoin facebookista että, Matti Pikkujämsä myy vanhoja ja uusia originaaleja kuvituksia. Wow! Tykkään Matin kuvituksista.

Kävin karhupuistossa puoli yhdeksältä, siinä on paljon kuvitukset marimekon kankaan päälle. Ja tapasin puhumaan Matin kanssa. Ostin 2 kuvitusta, mutta valitseminen oli aika vaikeita, koska kaikki oli ihanaa. Kun ajattelin, että minkä valitsen kuvitusta kauan, Matti sanoi, että nämä ovat 120 euroa. Se oli 1kpl 80 tai 90 euroa ehkä... Siksi ostin 2 kuvitusta.

Ja sitten menin katsomaan muut myymälät. Karhupuistolla oli paljon myymälä. Otin marimekon pienen laukun (15 euroa) ja puserot (2 euroa/1kpl). Tein tosi hyvät ostokset:D

先週の土曜日はとても楽しみにしていたSiivouspäivä(クリーニングデイ)でした。金曜の夜にFacebookでイラストレーターのMatii Pikkujämsäが原画を売るよー!と書いていてもうこれは絶対行かなくちゃ!と張り切って8時に家を出発。

もう、宝の山でした。しかも原画の下にある敷物、マリメッコのヴィンテージだし。欲しいのがありすぎて、でもお金あんまりないし1枚だけって思ってずっと悩んでたらMattiがまけてくれたので2枚買っちゃいました。大物をゲットしたので、そのあとは防寒着を探してウロウロ。セーターを持って来ていなかったので欲しかったのです。またトラム代をケチってカッリオから中心まで歩いたのでとっても疲れました。苦笑

そういえば、Siivouspäiväではモバイルペイが使える所が多かったです。すごいですよねー。ハイテク!お昼になったからか、Vanhakirkkoの公園はお客さんでいっぱい。ちょっと疲れてしまったので早めに退散しました。

そして、この日の戦利品がコチラ。セーターはひとつ2ユーロ。マリメッコの小さいショルダーが15ユーロだったのでこれも購入!いい買い物しました^^

手前のMattiのイラストは、彼が初めて描いたものらしいです。(初めて何かに使われたって意味かも…)確かに最近のものとちょっと雰囲気が違う。奥の方は笑い転げてるコックさんがかわいすぎて。これがしわくちゃにならないために入れるケースを探さないとね。