ヘルシンキの定番スポット

Mun koulu ystävä joka asuu Pariisissa tuli Suomeen, joten olin opas ja käyttiin nähtävyydessä Helsingissä. Hän toivosi ostamaan suomalaisia tuoteita. Ensin lähdettiin marimekon tehtaanmyymälään ja nautimme shoppailusta. Mäkin ostin mustan villatakin joka oli 70 prosenttia alennusta! Shoppailun jälkeen käyttiin ruokalassa syömässä lounasta. Kaikki astiat ovat marimekko siinä. Tosi söpö paikka. Sitten käyttiin tuomiokirkossa, kauppatorilla ja kahvila suomessa jotka ovat kuuluisan paikka japanilaisille.

Seuraavana päivänä myös oli shoppailu päivä. Ystävä osti paljon! Illalla mentiin saunomaan kulttuurisaunassa. Luulin että haluaisin mennä tähän kauan. Valitettavasti en voinut mennä uimaan, koska mulla ei ollut uimapukua. Mutta saunassa oli tosi kiva!

大学時代の友人がフィンランドに遊びに来てくれたので、ヘルシンキの定番コースを久しぶりに巡りました。買い物がしたい!ということだったので、やっぱり最初に向かったのはマリメッコのファクトリーショップ。去年よりアウトレットの商品がたくさんあって私までワクワク。70%オフだった黒いカーディガンを買っちゃいました。レジでメンバーズカードを作るか聞かれたけど、また日本に帰っちゃうしやめときました。

ランチはもちろんここの社員食堂で。そういえば、ランチで入ったのは初めてかも。返却トレーもなんだかカラフルでいい感じだなーと思って写真を撮ってる私。笑

そのあとは、大聖堂やカウッパトリを見たり、カフェスオミでシナモンロールを食べたりとかなりの王道コースを楽しみました。9月も終わりとはいえ、まだまだ日本人観光客も多かったです。

次の日は朝からイーッタラのアウトレットショップへ。テーマのイエローが安売りしてたので、かなり悩んだけど重いし去年帰り大変だった事を思い出して諦めました。涙

お昼はハカニエミの市場で食べて、この日のメインイベント(?)クルットゥーリサウナへ!!大衆サウナって行ってみたいけどなかなか行く機会がなかったので、友人に感謝!去年日本に帰るくらいの時に、新しいサウナが出来たって話を聞いてずっと気になっていたし、フィンランド在住の人にもお勧めされていたので行けてよかったです。建物もかなりかっこいい。

水着を持って来ていないので海に入れなかったのは残念だったけど、久々のサウナで心も体もスッキリ。スッピンのままバスに乗って帰りました。笑