美味しく見せるパッケージデザインとは

Valion maidon pakkausilme on uudistunut. Olipa tosi mielenkiinnosta mulle, koska kaikki lehmät vaihtuivat valokuviin! Toistaiseksi lehmän valokuvat käytettiin vain luomun tuotteita. Valio sanoi, että kuvissa esiintyvät oikeat valiolaiset lehmät omassa elinympäristössään. Valokuvat varmaan vaikuttaa raikkaalta ja hyvältä, mutta minustä nämä eivät näytä suomalaisesta suunnittelua...

Tykkään aikaisemmaasta pakkauksesta,  erityisesti 1990 luvulla.  Silloin just Valion liikemerkki vaihtui uuteen, ja myös maitopakkaukset saivat lehdet ilmeet.

photo:Valio

先日、ヴァリオの牛乳パッケージのデザインが新しくなったよーと友人からメールで連絡がありました。なんとついに牛のイラストから写真に・・・。今まで写真が使われていたのはオーガニックの牛乳だけだったのですが。ヴァリオのサイトには、牛の写真は本物のヴァリオの牛乳だということを表していると書かれていました。確かに、写真の方が新鮮さや美味しさをわかりやすく消費者に感じさせることができるのかもしれません。>しかし、私はどうしてもこれらからフィンランドらしさを感じることができないのです。

個人的に好きなのは1990年代のパッケージデザイン。ちょうどロゴがリニューアルした時期で、牛のキャラクターを中心としたデザインの始まりでした。

photo:Valio

このころのCMも可愛くて大好きです。